Homepage || Roofvisverhalen|| Avondje dropshotten met hobbyisten 52 stuks snoek 100 cm

Avondje dropshotten met hobbyisten 52 stuks snoek 100 cm

Soms wordt je shadje aangevallen als deze doodstil aangeboden wordt en alleen een beetje uit zichzelf in beweging is door de geringe snelheid van de visboot.

Je krijgt dan ook vaak een aanbeet als je net een bak koffie neemt of een boterhammetje uit je koeltas pakt, want op zo’n moment hangt je aasje of shadje stil in het water en volgt vaak een aanbeet.
Bewegen van je aas of shadje door hem op te halen of een extra beweging mee te geven is dus niet altijd een noodzakelijk iets om een aanbeet uit te lokken omdat vaak de shad zelf al een uitdagende trilling of beweging maakt.

Daar kwamen Marco, Frido en ondergetekende vanavond ook weer achter.
Even niet bewegen, even je aandacht van het dropshotten afgeleid door een bak koffie of tijdens het slap ouwehoeren tegen elkaar, RANG……..aanbeet!
En soms een dubbele aanbeet en af en toe een triplet, ofwel een driedubbele aanbeet!
Het is prachtig weer, matige wind, licht bewolkt en dan weer een beetje zon, ideaal voor een avondje dropshotten met zijn drieën in de Marcraft.

Om 19.00 uur waren we nog in de loods om de Marcraft aan de auto te koppelen en om 20.15 uur maakten we onze eerste shadjes nat, waarop ik gelijk al een ferme aanbeet kreeg te verduren.
Wat een beuk.
We probeerden eerst een geel/groen shadje, maar daar kregen we in verhouding weinig aanbeten op, dus bevestigde ik maar een Swimming Ribster van 10 cm van Lunker City aan de dropshothaak en die deed verrassend goed zijn werk.

Helaas trekt die ribbelworm veel klein grut aan (twee en driejarige rakkers), maar ook een snoek van een meter wist het kleinood te waarderen en hapte er gretig naar.
Ik kreeg me daar een klap op de top en gelijk na het aanslaan bleef mijn hengel totaal gekromd en er was geen beweging meer in te krijgen.
De vis, want we wisten nog niet wat het was, zwom met krachtige slagen naar links en rechts en toen hij uit het water kwam om te taildansen, zagen we pas dat het een snoek was.

We zaten eerst aan een meerval te denken, maar het bleek dus een prachtige snoek van een meter lang te zijn die het kleine aangeboden wormpje als een snackje zag.

snoek 100 cm

Gelukkig had ik nog een paar van die wormen, want bij twee ervan werd de staart afgebeten en bij een de kop door de scherpe tandjes onthoofd.
Maar voor hetzelfde geld verleiden ze het de volgende keer de snoekbaarzen niet meer tot een aanbeet, maar dat interesseert mij niet, vanavond deden ze het prima.

De teller moest na de vangst van 20 snoekbaarzen tevoorschijn gehaald worden en die stopte pas op 52 tikken.
We hebben 52 snoekbaarzen en een snoek in 4 ½ uur tijd in de boot weten te krijgen en daar teken ik elke dag wel voor.