Leo Olierook Fishing Adventures

    Homepage || Leo vertelt|| Leo vertelt nr 22 ( Reclameaanbiedingen )
 

    
 
Leo vertelt nr 22 ( Reclameaanbiedingen )


Hebben jullie dat ook wel eens?
Zie je een mooie vrijloopmolen, een bepaalde hengel of een sublieme plug in een recent visblad of catalogus en dan ren je naar je favoriete hengelsportleverancier om daar hijgend van de inspanning aan de balie te vernemen dat ze zijn uitverkocht, niet meer gemaakt worden of niet meer in de nieuwe catalogus voorkomen.



Heb ik dat, denk je gefrustreerd, moeten ze mij hebben!
Dat geloof je toch zelf niet.
Dan ga je maar weer op zoek naar een alternatief, maar eigenlijk heb je je zinnen gezet op die ene, die nu net even onbereikbaar is gebleken.



Ander voorbeeld:
Je ziet in een bekend visblad een paginagrote reclameaanbieding van een grote hengelsportleverancier, over een bepaalde molen, die je eigenlijk altijd al in je bezit moest hebben, maar daar nu pas ineens achter komt.
De gevraagde prijs is exorbitant laag en je wilt er drie, dus naar je eigen hengelsportleverancier gesneld, want je had ze liever gisteren dan morgen in huis.
Tja, hoor je hem dan zeggen.
Ik kan ze wel voor je bestellen, maar niet voor die prijs die in die reclameaanbieding staat. Die kopen groot in, dus ook voor een lagere inkoopprijs en daar kan ik nooit aan tippen.



Je staart hem ongelovig aan en in je gedachten rijgen losse letters zich tot gemene vloeken aaneen.
Hij heeft gelijk en dat is gewoon waar, maar je bent toch teleurgesteld.
Natuurlijk zijn er dan “goede” klanten die de reclameaanbiedingen dan maar bij de adverteerder gaan kopen, omdat het nu eenmaal vele euro’s in de portemonnee scheelt.
Dat kan je als hengelsportleverancier je klanten eigenlijk ook niet kwalijk nemen, al verneem je dat met pijn in het hart, knarsende tanden en moet je ’s avonds je verdriet verdrinken met een paar goede borrels.

Jij als klant kan je nu eenmaal de vrijheid veroorloven, om te kopen waar je wilt en niemand kan je dwingen om bij een bepaalde winkel iets af te nemen en zeker niet als het een stuk duurder kost dan de winkel waar het goedkoper is.
Je kunt wel aan je favoriete hengelsportleverancier vragen wat voor een korting hij kan verstrekken, voor je besluit om het ergens anders te kopen.

Prima service bij Ron, dat wil je niet missen

Mankeert er echter iets aan het gekochte voorwerp, dan zul je eveneens naar die winkel moeten gaan waar je het hebt gekocht en daar moeten reclameren.
Verwacht dan niet dat je eigen ” hengelsportleverancier” staat te trappelen van ongeduld om je service te verlenen aan een elders gekocht item.

Je drinkt wel zijn gratis verstrekte koffie, put uit zijn enorme kennis van zaken op visgebied, maar je verwacht eveneens service van een elders gekocht artikel, terwijl je een doosje maden komt halen en bij hem wel een aanbieding mee snoept voor weinig.
Dat kun je moralistisch en ethisch gezien gewoon niet maken.



Of je hebt dan een betonnen plaat voor je kop of je bent gemaakt met een slappe en ben je naderhand verkeerd gewiegd, want dat zijn dingen die onverteerbaar zijn voor een hengelsportleverancier.


 
naar boven
 

© Leo Olierook Sportsfishing Adventures 2008-2012

  Webdesign by Theo J. de Wit

Google Sitemap Generator